18 Ağustos 2009 Salı

Yine Hürriyet!

Hürriyet, bugün internet sitesinde "Her fırsatta Türkiye'nin AB üyeliğine karşı çıkıyor ama... ONA YİNE TÜRKİYE YARDIM ETTİ" manşeti ve Sarkozy fotoğrafı ile bir kuşku uyandırıcı habere daha imza attı.

Türkiye'nin yardım ettiği iddia edilen konu ise, Clotilde Reiss'in tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılması... Haberde Fransa Dış İlişkileri Bakanı Kouchner'in, Reiss'in serbest bırakılması için İran ile aracılık yaptıkları gerekçesiyle, Türkiye ve Suriye'ye teşekkür ettiği bildiriliyor. Hurriyet'deki cümle şu şekilde:"Fransa Dışişleri Bakanı Bernard Kouchner, İran'da tutuklanan Fransız akademisyen Clotilde Reiss'in serbest bırakılmasına Suriye'nin yanı sıra AB ve Türkiye'nin de katkıda bulunduğunu söyledi."

Kouchner'den yapılan alıntı ise şöyle: "Suriye İran'a yakın olduğundan, Suriye yoluyla istek ve beklentilerimizi İranlı makamlara iletmemiz en doğru davranıştı. AB ülkeleri ve Suriye gibi dost ülkelere teşekkür ederiz."

Burada Türkiye ifadesi geçmiyor. Üşenmedim araştırdım ve tüm Fransız kaynaklarda bir "Türkiye, Türk" ismine rastlamadım. Bulan varsa haber versin de değerli basın organını aklayalım.

Burada asıl muhattap Suriye iken, yardım etmiş olsak bile Türkiye'nin AB üyelik süreci ile hiçbir alakası olmayan bu konunun göğsümüzü mü kabartması gerekiyor?

Sayın Çekirge, göğsüm hiç kabarmadı, emin olun. Hiç olmazsa böyle "sallama" haberlere imza atmasanız.

Bu arada Kürt konusunda, demokrasi-vatandaşlık-barış-hoşgörü diye sıkıp duran Çekirge, gazete amblemlerinin yanında yazan "Türkiye, Türklerindir" yazısının farkında mı acaba?

4 yorum:

  1. bu haberin orjinalini okudum. türkiye kelimesi geçmiyordu.
    çekirge'ye kim inanır? kadir inanır..
    ya da şöyle olmuştur, rasmussen'in özür dileyeceği zokasını yutan ve Hz. Peygamber'e küfredilmesine olur veren bir adamı nato genel sekreteri yapan türkiye, burnunu bu işe de sokmuş olabilir.
    şaşırmam yani..

    YanıtlaSil
  2. like atmak mumkun deil mi bu yaziya?:)

    YanıtlaSil
  3. Atılmış kadar oldu =) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Kaleminiz cok kuvvetli gercekten ...

    YanıtlaSil